V učni enoti učenci/dijaki izvedejo laboratorijsko vajo, pri kateri spoznajo obarvanost kislinsko-bazičnih indikatorjev v različnih snoveh in s pomočjo univerzalnih pH-lističev izmerijo pH-vrednosti teh snovi. Pridobljeno znanje utrdijo s pomočjo interaktivnih nalog.
UČNI CILJI:
Učenci:
z uporabo indikatorjev razlikujejo med kislimi, bazičnimi in nevtralnimi snovmi iz svojega okolja,
znajo zapisati kemijske formule osnovnih kislin in baz,
uporabljajo pH-lestvico kot merilo za oceno kislosti in bazičnosti raztopin,
uporabljajo eksperimentalnoraziskovalni pristop oziroma laboratorijske spretnosti,
poglabljajo svoje znanje varnega ravnanja z jedkimi snovmi.
Dijaki:
spoznajo indikatorje in izmerijo pH-vrednost raztopine,
z uporabo IUPAC nomenklature poimenujejo kisline in hidrokside,
razvijajo eksperimentalni pristop oziroma laboratorijske spretnosti pri preuevanju protolitskih reakcij,
razvijajo odgovoren odnos do varnega eksperimentalnega dela in skrb za kemijsko varnost,
razvijajo prostorske predstave z uporabo razlinih modelov, animacij in submikroskopskih prikazov,
razvijajo kompleksno mišljenje z reševanjem enostavnih realnih (avtentičnih) problemov.
Učitelj jim razdeli delovne liste, razpredelnice za izvajanje ekperimenta in plastične folije/mape (gradivo je na voljo v mapi Files, ki jo najdete desno zgoraj).
Učenci si še enkrat pogledajo videoposnetek.
Učenci v parih izvedejo laboratorijsko vajo.
Učenci rešujejo interaktivne naloge, s pomočjo katerih preverijo dobljene rezultate in utrdijo pridobljeno znanje.