GORENJE, TALJENJE, PREVODNOST IN NEVARNE SNOVI

Description

SIMBOLI ZA NEVARNE SNOVI

Namen

V tej učni enoti so pripravljena gradiva, s pomočjo katerih se učenci seznanijo s simboli za označevanje nevarnih snovi in z načini zaščite in ravnanja z nevarnimi snovmi. 

Operativni cilji:

  • Spoznajo simbole za označevanje nevarnih snovi,
  • opredelijo ustrezne načine zaščite in ravnanja z nevarnimi snovi ter se seznanijo z ukrepi v primeru nesreč in poškodb.
Navodila za učitelja:
  1. Z učenci se najprej pogovori o nevarnostih, s katerimi se lahko srečamo pri delu z nevarnimi snovmi in simbolih, ki na nevarnost opozarjajo.
  2. Učenci s pomočjo igre Spomin utrjujejo oziroma spoznavajo simbole za označevanje nevarnih snovi ter piktograme miselno povezujejo s pomenskim zapisom.

ELEKTRIČNA PREVODNOST SNOVI

Namen

V učni enoti učenci ob ogledu priloženega videoposnetka spoznavajo pojma prevodniki in izolatorji. Spoznajo tudi osnovno sestavo električnega kroga ter elemente, katere potrebujemo za sestavo le tega. V nadaljevanju učenci sami poskusijo sestaviti svoj električni krog in z lastnim eksperimentiranjem preverijo prevodnost določenih snovi.

Operativni cilji:

  • spoznajo pojem električni tok,
  • spoznajo pojma prevodnik in izolator,
  • znajo razvrstiti snovi glede na prevodnost - izolator ali prevodnik,
  • znajo sestaviti svoj električni krog,
  • spoznajo, kaj so vir električne napetosti, porabnik in električni vodniki.


Navodila za učitelja

  1. Učenci si ogledajo videoposnetek ter si vizualno zapomnijo, kako poteka sestava eletričnega kroga. Pozorni so tudi na snovi, ob katerih  žarnica zasveti.
  2. Razlaga pojmov PREVODNIK  in IZOLATOR
  3. Ponovitev snovi, kaj so to eletrični vodniki, porabnik eletrične energije in vir električne napetosti,
  4. Učenci interaktivno sestavljajo svoj električni krog, učitelj poda spletni naslov
  5. Učenci sami preizkusijo prevodnost nekaterih snovi in odgovorijo na zastaljene naloge in vprašanja.

TALJENJE LEDU

Namen

V tej učni enoti si učenci ogledajo videoposnetek, v katerem prikazujemo taljenje ledu v vodah z različno slanostjo. Pozorno opazujejo in merijo čas, ob tem spoznavajo, kako taljenje ledu poteka in razmišljajo o razlogih za dani pojav, ki je aktualen v vsakdanjem življenju. 

Operativni cilji:

  • spoznavajo dejavnike, ki vplivajo na hitrost raztapljanja ledu
  • razlikujejo med vrstami voda (sladka, slana)

Navodila za učitelje:

  1. Učencem predvaja videoposnetek in se med ogledom z učenci pogovarja o dogajanju.
  2. Učencem razdeli material, da sami napravijo eksperiment.
  3. Spremlja meritve učencev in z njimi argumentira, kaj se dogaja.

GORENJE

Namen:

Učenci si ogledajo pripravljen videoposnetek gorenja svečk, so pozorni na pogoje in dogajanje med eksperimentom (ugašanje svečk, nabiranje pare na stenah čaše...).

Operativni cilji:

  • opredelijo gorenje kot kemijsko reakcijo
  • spoznajo, da med gorenjem nastaja voda in da je za reakcijo nujno potreben kisik

Naloge učitelja:

  1. Učencem predvaja posnetek gorenja svečk.
  2. Z učenci analizira videoposnetek in s pomočjo razgovora poda logično razlago poteka reakcije.

 

SUCCESSFUL
Average score: 25%
Progress: 25%